


Eén beroep is voor Mascha niet genoeg, maar de rode draad, tussen intercedent, docent, mentor, stagebegeleider, educatief-auteur, content-creator, eindredacteur en interviewer is voor haar glashelder. Luisteren, doorvragen, het verhaal verwoorden, en de ander tot nieuwe inzichten brengen.
Meer over Mascha SchranderMerksucces
Met een sterk merk heb je goud in handen.
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789083547497Samenvatting
Toe aan een nieuwe website, huisstijl of campagne?
Voor succesvolle communicatie die je bedrijfsdoelen ondersteunt, beginnen echte marketeers bij de basis. Zij stellen eerst een diagnose: Is er al een complete analyse en strategie waaruit blijkt dat de vraag ook de beste oplossing is in dit geval?
Zo nee, dan kan de volgende stap het ontwikkelen van een merkkompas zijn. Hierin omschrijf je: Wie je als merk wilt zijn in het speelveld van je branche, voor wie en waarom. Deze basis gebruik je voor de opzet van diverse soorten campagnes.
Pas wanneer je precies weet wat je met je communicatie wilt bereiken en op welke manier dit je merk versterkt, geef je de opdracht tot het creëren of aanpassen van je huisstijl, of het maken van bijvoorbeeld een website, gevelreclame, of advertentie.
Dit geeft je communicatie en bedrijfsactiviteiten richting en daarmee herkenning, aantrekkingskracht en succes. Een mooie investering.
Trefwoorden
merkstrategie merkenmanagement branding marketing merkcommunicatie merkidentiteit merkkompas campagnes communicatie merkwaarde huisstijl merkarchitectuur mkb merkpositie bedrijfsstrategie merkessentie merkverhaal ondernemerschap archetypen ondernemen reclame advertenties website positionering visuele identiteit
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
De auteurs 8
Deel 1: Wat is een merk? 10
Deel 2: De waarde van een merk 14
Deel 3: Het merkkompas 26
Deel 4: Merkarchitectuur 54
Deel 5: Van merkessentie naar merksucces 60
Bijlagen: Archetypen 80
Bijlagen: Voorbeelden merkverhalen 94
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan