

Bob Ballings' ervaring met computers begon toen hij 8 jaar oud was in 1978. Daarna ging het snel, sneller en nu AI. Als ondernemer houdt Bob zich al 34 jaar bezig met problemen oplossen, nieuwe technieken en duurzaamheid. Techniek speelt in zijn leven een belangrijke rol. Door zijn brede kijk, ervaring en kennis op vele gebieden kijkt hij vooral naar de praktische toepassingen van AI en ChatGPT.
Meer over Bob BallingsMarketing 2.0 Mens & Machine
Modellen uit marketing, psychologie en AI
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789083637723Samenvatting
Waarom kopen mensen? Het antwoord is eenvoudiger dan je denkt.
Herken je dit? Je probeert allerlei marketing- en beïnvloedingstechnieken, maar het voelt vak als gokken. Soms werkt iets, soms niet, en je weet nooit precies waarom.
Dit boek geeft je eindelijk de sleutel. Het onthult dat ons brein werkt als een innerlijke thermostaat. Zodra de werkelijkheid afwijkt van de wens, schieten we in actie. Dit simpele idee is de motor achter elke keuze.
Voor het eerst verbinden we in dit boek de grote theorieën. Namen als Cialdini, Kahneman en BJ Fogg vallen eindelijk op hun plek.
Deze unieke combinatie is tot stand gekomen door samenwerking tussen mens en machine (AI): de mens met de visie, de machine met de ongekende kracht om verbanden te leggen.
In dit boek leer je:
- Waarom jij vaak niet logisch handelt, maar doet wat goed voelt.
- Hoe jij stopt met overtuigen en begint met helpen kiezen.
- Dat gedrag niet verandert door meer motivatie, maar door minder weerstand
Ben je klaar om te stoppen met gissen en marketing écht te begrijpen?
Trefwoorden
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan