OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 24 van 3.291 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    27 januari 2022
    Henk Jan Kamsteeg
    4-5 minuten leestijd
    Hoe zou het zijn wanneer echt iedere medewerker zich gehoord voelt en zich kan vinden in genomen besluiten? Een utopie? Niet volgens de drie auteurs van ‘Als elke stem telt’. 
    recensie
    Algemeen management
    26 januari 2022
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    Een hofnar in je bedrijf? Wat een raar idee! Iemand die grappen maakt in een kleurig pak en een hoed met belletjes, is dat nou nodig? Jazeker, stelt Juri Hoedemakers in ‘Gezocht: Hofnar’. Want de grappenmakerij is maar 1 van de 16 functies die de hofnar heeft. En aan die andere 15 heeft een leider óók behoefte. Dat helpt hem reflecteren ...
    preview
    Algemeen management
    26 januari 2022
    Matthijs Steeneveld
    3-4 minuten leestijd
    Online sessies: net als iedereen hebben mijn mede-auteurs en ik er de nodige gehad de afgelopen jaren. Van energievreters tot feestjes, van productieve meetings tot stroperige staarwedstrijden. Hoe komt dat verschil? En wat als sommigen online willen, maar anderen offline samenzijn? Daarom schreven we ‘Hybride bijeenkomsten’, over sessies met online én offline deelnemers.
    achtergrond
    Algemeen management
    25 januari 2022
    Peter Streefkerk
    In deze vlogserie neemt jurylid Peter Streefkerk ons mee in het juryproces rondom de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2022. In deze derde video: het proces van het kiezen van de longlist. 
    recensie
    Algemeen management
    24 januari 2022
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Wie in organisaties werkt, weet dat vergaderingen saai zijn, teamwerk stroperig is, veranderingen opgelegd worden, er veel vermijdingsgedrag is, angst en machtsspelletjes in de weg zitten en organisatieveranderingen en trainingen vaak niet tot verbetering leiden.
    recensie
    Algemeen management
    20 januari 2022
    Daniël E. Brouwer
    2-3 minuten leestijd
    De titel ‘Zo maak je iemand een kopje groter’ intrigeerde mij dusdanig, dat ik deze bundel erg graag wilde lezen. Na Ben Tiggelaars bestseller ‘De ladder’ en een bezoek aan ‘MBA in 1 dag’ was ik erg benieuwd hoe je daadwerkelijk iemand een kopje groter maakt. 
    video
    Algemeen management
    20 januari 2022
    Hugo Hoetink
    Als ervaren professional doe je ‘mooi werk’: je zet je expertise in, je levert een zinvolle bijdrage aan je klanten en de maatschappij, je wordt gewaardeerd en ervaart voldoening. Met mooi werk zit je stevig in je comfortzone. Maar anno 2021 zijn er geen garanties dat dit zo blijft. Vele invloeden zetten je comfortzone onder druk. Wat nu? In de Bookchat vertelt auteur Hugo Hoetink over zijn boek De krakende comfortzone.
    achtergrond
    Algemeen management
    20 januari 2022
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
     Ze zijn zo vanzelfsprekend en onderdeel van ons dagelijks leven, dat we vergeten zijn te vieren dat vijftig jaar geleden de eerste computer chip gepresenteerd werd. Op 15 november 1971 toonden de jonge bazen van Intel trots de 4004-chip.  
    preview
    Algemeen management
    20 januari 2022
    Manja Bomhoff
    2-3 minuten leestijd
    ‘Een klacht is gratis advies’, hoor je managers en bestuurders vaak zeggen. Toch valt het met dat leren van klachten in de praktijk vies tegen. Hoe komt dat toch? Wat zou het leren van klachten makkelijker kunnen maken? Hoe kunnen we onze organisaties en overheden stimuleren daarmee aan de slag te gaan? Die vragen staan centraal in ons boek ‘Volgende keer beter!’ 
    recensie
    Algemeen management
    19 januari 2022
    Ben Kuiken
    1-2 minuten leestijd
    Mathieu Weggeman zit vol mooie en goeie verhalen. Verhalen die inspireren, die je doen lachen, die verwonderen, waarover je je opwindt…  Voor zijn nieuwste boekje, ‘Goeie mensen, mooi werk’, heeft hij er een kleine dertig verzameld.
    recensie
    Algemeen management
    19 januari 2022
    Arvid Buit
    2-3 minuten leestijd
    Wat moeten we toch doen om die verhuftering in Nederland te stoppen? Dat is een vraag die niet alleen bij auteur Caroline Koetsenruijter leeft. Er is nu eenmaal feitelijk een verandering gaande in de maatschappij, en dit boek belooft de lezer concrete oplossingen voor schofterige agressie.
    preview
    Algemeen management
    19 januari 2022
    Glen Schrijvers
    3-4 minuten leestijd
    Digitale ontwikkelingen volgen elkaar in razend tempo op en technologie dringt door tot nagenoeg alle sectoren van de economie. Hoe kunnen bedrijven en organisaties binnen dit speelveld concurrerend blijven? In ons boek ‘In digitale versnelling: Veranderen met technologie’ maken we de tussenbalans op.
    column
    Algemeen management
    18 januari 2022
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    Paul Polman is terug. Nee, niet bij Unilever, dat Grote Gevecht is geweest en beslist. Nee, Polman is terug met een boek, Netto Positief, waarin hij uit de doeken doet hoe verantwoord ondernemen beter uitpakt voor iedereen. 
    recensie
    Algemeen management
    17 januari 2022
    Nan van Grootel
    3-4 minuten leestijd
    De kern van 'Liberating Structures’ is het praktische idee dat dankzij eenvoudige veranderingen in onze routinematige interactiepatronen iedereen wordt betrokken en zich voluit inzet om problemen op te lossen, innovatie te stimuleren en buitengewone resultaten te boeken. 
    recensie
    Algemeen management
    14 januari 2022
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    ‘Communicatie Intelligentie’ is een vertaling van ‘Communication IQ’ van Fred en Anna Kendall. Het centrale gedachtegoed is dat interactie tussen mensen beter te begrijpen is, en beter verloopt, wanneer men zicht heeft op andermans en eigen communicatiestijl(en). 
    recensie
    Algemeen management
    13 januari 2022
    Arvid Buit
    1-2 minuten leestijd
    Het lijkt misschien te mooi om waar te zijn. Een plotselinge crisis managen aan de hand van een gestandaardiseerde aanpak. En toch biedt Lukas Burgering een uitstekende en geslaagde aanpak in zijn boek CRISIS.
    recensie
    Algemeen management
    11 januari 2022
    Bert Peene
    3-5 minuten leestijd
    Zelfsturing, zelfregulering of zelforganisatie: hoe je het ook noemt, in de praktijk blijkt het niet te werken. De voorbeelden liggen voor het oprapen. Toch blijft het perspectief van zelforganisatie lonken en met recht, aldus Veronique Kilian in Leidinggeven aan zelforganisatie. Een paradox?
    recensie
    Algemeen management
    10 januari 2022
    Teun van Aken
    2-3 minuten leestijd
    René Weijers, bestuursadviseur, put voor zijn boek ‘Wat er werkelijk toe doet’ uit zijn rijke ervaring en heeft zich daarnaast altijd laten inspireren door drie verschillende bronnen: vakliteratuur, kranten en de kleinkunst- en theaterwereld. 
    recensie
    Algemeen management
    6 januari 2022
    Renée Braken-Krol
    2-3 minuten leestijd
    Afgelopen 1,5 jaar ging het volop over thuiswerken, hybride werken, tijd- en plaats onafhankelijk werken. Wat is het hybride werken? En wat vraagt dit van medewerkers en leidinggevenden?  Is het iets wezenlijks anders? Zijn we er met hybride werken of zijn de digitale nomaden nog een stap verder? 
    Interview
    Algemeen management
    6 januari 2022
    Bert Peene
    6-8 minuten leestijd
    Veel managers blokkeren onbewust de verandering die zij beogen door te veel uit te gaan van hun eigen overtuigingen. Effectief veranderen vereist een andere opstelling: de zienswijze en argumenten van de ander zijn doorslaggevend. Het ‘goede gesprek’ is daarvoor een belangrijke tool. Dat is de boodschap van Thijs Leenman in zijn boek ‘Verandergedrag’. We spraken de auteur.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden