OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Algemeen management
Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
Pagina 50 van 3.298 resultaten
recensie
Algemeen management
15 november 2019
Martin van Staveren
3-4 minuten leestijd
‘Vertrouwen is als schone lucht: je realiseert je pas hoe belangrijk het is als het er niet meer is.' Dit is voor mij een van de meest treffende zinnen in Vertrouwen als kompas: Werken aan een cultuur van vertrouwen van Pauline Voortman. Wat zijn de bouwstenen voor vertrouwen, hoe kan je er zélf aan bouwen en hoe pakt dat uit in de praktijk? Heb vertrouwen, lees verder.
recensie
Algemeen management
14 november 2019
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Mensen zijn sociale wezens. We willen bij anderen horen. Alleen zijn we niets. Gemeenschappen bestaan dan ook al zolang de mens bestaat. Sociale media zorgen voor zelfprofilering, bubbelvorming en polarisatie.
preview
Algemeen management
5 november 2019
Jeroen Busscher
3-4 minuten leestijd
Uiteindelijk zijn we allemaal het meest bang om fouten te maken. Waarom gaan anders evaluaties altijd over wat fout ging en voelen voortgangsgesprekken altijd als beoordelingsgesprekken? Waarom blijft dat compliment niet hangen en die kritische opmerking wel?
preview
Algemeen management
4 november 2019
Jitske Kramer
3-4 minuten leestijd
Word een beetje antropoloog en ontdek hoe dat wat vreemd is, vertrouwd kan worden. En dat wat vertrouwd is vreemd. Dat is wat de belofte is van het nieuwe boek va Jitske Kramer: Voodoo. Een preview.
preview
Algemeen management
1 november 2019
Pauline Voortman
3-4 minuten leestijd
‘Vertrouwen is voor ons geen issue' hoor ik vaak. Of ‘we hebben eerst nog wat brandjes te blussen.' Terwijl vertrouwen altijd een issue is en preventief hieraan werken juist brand voorkomt. Creativiteit ontplooien, vakmanschap ontwikkelen en innoveren gaan hand in hand met een cultuur van vertrouwen.
preview
Algemeen management
31 oktober 2019
Peter Staal
3-5 minuten leestijd
Organiseren van communities neemt de lezer in twaalf hoofdstukken mee in het hoe en waarom van communities waarin theoretische modellen, quotes, praktische tips en een toekomstvisie voor de rol van communities voor bedrijven elkaar afwisselen.
recensie
Algemeen management
30 oktober 2019
Saskia Gervink
2-3 minuten leestijd
Allerlei ontwikkelingen zorgen ervoor dat we de wereld percipiëren als hectisch. De wereld raast in een moordend tempo voorbij en als je niet oppast heb je niet alles eruit gehaald wat erin zat.
achtergrond
Algemeen management
29 oktober 2019
Annegreet van Bergen
7-10 minuten leestijd
Een beetje meer historische intelligentie zou veel mensen goed doen, betoogt Annegreet van Bergen, auteur van Gouden Jaren en Een (ongewone) geschiedenis van doodgewone dingen. Als we ons bewust zijn van hoe we zaken als elektrisch licht of handen wassen voor vanzelfsprekend houden, kijken we realistischer naar het heden.
preview
Algemeen management
28 oktober 2019
Dirk De Boe
4-5 minuten leestijd
Innoshock toont je hoe jouw bedrijf vanuit een hiërarchische werkstructuur transformeert naar een organisatie waar iedereen weer eigenaar wordt van zijn werk. Een preview.
interview
Algemeen management
28 oktober 2019
Ronald Buitenhuis
4-6 minuten leestijd
Zet een team op een hoge berg en grote kans dat er ruzie in de tent ontstaat. Niet omdat klimmers ruziezoekers zijn, maar omdat je er op het scherpst van de snede leeft en genadeloos met elkaar wordt geconfronteerd. Juist bij alpinisme, waar je elkaar blind moet vertrouwen, draait alles om teamwork, stelt Katja Staartjes in haar nieuwe boek Topteams.
column
Algemeen management
25 oktober 2019
Ben Tiggelaar
3-4 minuten leestijd
Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben - 52 prikkelende en praktische lessen voor werk en leven. Dat is de titel van Ben Tiggelaars nieuwe columnbundel. Hij geeft een voorproef met deze column.
preview
Algemeen management
24 oktober 2019
Roel Janssen
3-4 minuten leestijd
Rendement ging voor risicobeheer. Deze assertieve strategie bracht ING jarenlang winsten voor de aandeelhouders en bonussen voor de bankiers, maar ten tijde van de financiële crisis duwde dit de bank-verzekeraar over de rand van het ravijn.
recensie
Algemeen management
24 oktober 2019
Sjors Meekels
3-4 minuten leestijd
Ben je de positieve verhalen en claims over het werken met Agile beu? In Agile zoals het bedoeld is laat Christine Karman een ander geluid horen ten aanzien van Agile werken en met name Scrum. Voor iedereen die Agile werkt kan dit boek een spiegel zijn om kritisch naar de eigen organisatie en Agile invulling te kijken.
recensie
Algemeen management
22 oktober 2019
Elly Stroo Cloeck
3-5 minuten leestijd
De meeste bedrijven zijn voor hun succes afhankelijk van steeds hogere verkoopaantallen en dènken er niet aan producten langer te laten meegaan. Milieutechnisch is het wèl beter om de consumptie, en dus de productie, te verminderen.
preview
Algemeen management
21 oktober 2019
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
De uitdaging van organisaties en bestuurders in deze tijd is in mijn ogen: betrouwbaar presteren in een wereld die onvoorspelbaarder en veeleisender is dan ooit.
preview
Algemeen management
1 oktober 2019
Barbara Stoopman
2-3 minuten leestijd
Het nieuwe verzekeren, wat bedoelen we daar eigenlijk mee? Kan verzekeren vernieuwend zijn? En mag er vernieuwd worden in verzekeringsland? Register Risicomanager, Financieel adviseur en eeuwige positivo Barbara Stoopman ging op onderzoek uit.
recensie
nieuws
Algemeen management
30 september 2019
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
Sandra Bland, een jonge Afro-Amerikaanse vrouw, en Brian Encinia, een blanke agent, hadden elkaar nog nooit gesproken toen Elcinia Bland met haar auto staande hield in Houston in 2015. Er ontspon zich een gesprek, Bland werd zich hevig verzettend gearresteerd en drie dagen later pleegde ze zelfmoord in haar cel. Wat kon er zo verkeerd gaan in een gesprek tussen twee mensen?
preview
Algemeen management
27 september 2019
Edwin Best
2-3 minuten leestijd
Als je succesvol klantgericht wilt ondernemen zijn er twee uitdagingen: je moet ervoor zorgen dat de techniek (CRM) op orde is en je moet de juiste cultuur in de organisatie weten te krijgen. Dit boek is jouw reisgids voor de weg naar de top, een organisatie met betrokken klanten en medewerkers.
preview
Algemeen management
26 september 2019
Gert Zweedijk
3-4 minuten leestijd
De belangrijkste drijfveer van een business analist is volgens Gert Zweedijk: verbeteren. En een continue drang om te willen leren. Zijn boek Business analyse staat dan ook vol met praktische tips en tricks en is daarmee veel breder toepasbaar dan enkel voor (business) analisten. Ook Product Owners, business managers en agile ontwikkelaars kunnen hun hart ophalen.