OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
3 resultaten
recensie
Marketing
16 september 2015
Linda de Borst
1-2 minuten leestijd
Marketing zal zich opnieuw moeten uitvinden om de klant aan zich te binden in het steeds veranderende speelveld. ‘The Future of Marketing’ van Nick Johnson is geschreven aan de hand van onderzoek, bevindingen van ervaren marketingdirecteuren en de context van de auteur zelf. Het is een gids over hoe je in het nieuwe speelveld, gedomineerd door social media en inzichten vanuit big data, weer relevant kunt worden voor je klant.
recensie
Marketing
20 juli 2015
Linda de Borst
1-2 minuten leestijd
De toekomst van merken en marketing geschreven door een futurist en een onderzoeker waarin je snel een overzicht krijgt van mogelijke toekomstige ontwrichtingen die impact hebben op het marketingvakgebied. ‘Brand Shift - The future of brands and marketing’ van David Houle en Owen Shapiro is een boek dat in context van het verleden en heden je inzicht geeft, hoe je nu op de toekomst van merken en marketing moet in haken.
recensie
Marketing
20 juli 2015
Linda de Borst
2-3 minuten leestijd
De subtitel ‘Nieuwe business ontdekken in een veranderende markt’ maakte mij nieuwsgierig. Een boek dat standaarddenken en sensemaking naast elkaar positioneert en inzicht geeft in wanneer je welke techniek kan toepassen. ‘Het moment van inzicht’ is navigerend opgezet en helpt na te denken over de aannames die ten grondslag liggen aan je huidige bedrijfsstrategie. Het reikt je een nieuwe manier van oplossen aan door je probleem te herformuleren als een fenomeen.