OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 127 van 11.927 resultaten
recensie
Marketing
18 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Dit boek is niet grappig, zegt auteur Jos Burgers over zijn boek Thuis ben ik niet zo leuk, het is bedoeld om je te leren hoe je humor kunt inzetten in je klantcontacten. En hoe je dat vooral niet moet doen.
recensie
Marketing
17 augustus 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een betere wereld en wil ze daarbij helpen met kennis, inspiratie en een netwerk van ambitieuze groeiondernemers.
recensie
Organisatiekunde
17 augustus 2020
Christel Deckers
1-2 minuten leestijd
Risicomanagement voor bestuurders en toezichthouders is voor meer doelgroepen een ‘must have and must read’ dan de titel doet vermoeden.
recensie
Strategisch management
14 augustus 2020
Marianne Eussen
2-3 minuten leestijd
Met The Invincible Company hebben Alex Osterwalder en Yves Pigneur (e.a.) een boek geschreven dat hun eerdere bestsellers als Business Model Generation en Testing Business Ideas integreert. Ze grijpen terug op deze ideeën en maken transformatie en innovatie bijna tot een invuloefening.
recensie
Marketing
14 augustus 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Commercieel succes heb je zelf in de hand is mijn standpunt. Want als jij weet hoe je jezelf onderscheidend profileert op het vlak van klantgerichtheid, je verkoopvaardigheden op orde hebt én de aansluiting weet te vinden met jouw doelgroep dan is succesvol zakendoen een logisch gevolg.
recensie
Algemeen management
13 augustus 2020
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
De titel Reframe wordt verklaard door de ondertitel: breng je klant in beeld met perceptiemanagement. Reframe staat voor mij persoonlijk voor opnieuw kaderen.
recensie
Algemeen management
13 augustus 2020
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Iedereen kent wel het duiveltje in zijn of haar hoofd dat zegt 'dat gaat je toch niet lukken' of andere demotiverende woorden die je ontmoedigen. Bas Kodden laat in The Devil Inside zien hoe je hier aan het hoofd kunt bieden.
recensie
Leiderschap
12 augustus 2020
Niels van Gorp
2-3 minuten leestijd
Liefdevol leidinggeven van Jacqueline Hospers is een fijne en menselijke noot tussen alle andere managementboeken over leiderschapsstijlen.
recensie
Mens en maatschappij
12 augustus 2020
Peter van den Boom
3-4 minuten leestijd
Volgens professor Gabriël Van den Brink zijn we ruw ontwaakt uit een neoliberale droomwereld. Daarom moeten we terug naar de eigenheid van ons Europese gedachtegoed. Dat schrijft hij in Ruw ontwaken uit de neoliberale droom.
recensie
recensie
IT-management / ICT
11 augustus 2020
Sjors Meekels
3-5 minuten leestijd
Over Scrum wordt veel geschreven en het aantal boeken is groot. Boeken met daadwerkelijk nieuwe toegevoegde waarde zijn echter een stuk zeldzamer. In 97 Things a Scrum Practitioner should know deelt Gunther Verheyen 97 korte essays van een grote groep Scrum professionals.
recensie
Strategisch management
10 augustus 2020
Sandra Kok
3-4 minuten leestijd
Wat een heerlijk boek is Corporate Rebels van Joost Minnaar en Pim de Morree! Naast dat het lekker leest, hebben de schrijvers verhalen opgetekend van prachtige, succesvolle bedrijven die het echt anders doen. Geen traditionele bedrijfspiramide, waarmee heel veel heilige huisjes omgaan.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
10 augustus 2020
Sippy van Akker
3-4 minuten leestijd
Persoonlijke ontwikkeling op maat; word een ongelofelijk rijk mens van Tiny Kanters is een boek dat bedoeld is om de lezer te helpen zelf aan zijn of haar persoonlijke ontwikkeling te werken.
recensie
Verandermanagement
10 augustus 2020
Henny Portman
1-2 minuten leestijd
Er verschijnen niet veel boeken over programmamanagement, dus ben ik benieuwd wat Hugo Mans met zijn boek Veranderprogramma's die werken - Het ritme van veranderen in negen fasen te brengen heeft.
recensie
6 augustus 2020
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Het gaat in de communicatiewetenschap niet om media en communicatiesystemen, maar juist om de gebruikers ervan. Vanuit dit besef start Arno van Doorn zijn onderzoek naar de historische ontwikkeling van interpretatiekaders in de filosofie, de wetenschap en de samenleving.
recensie
Organisatiekunde
6 augustus 2020
Henny Portman
6-8 minuten leestijd
Met het boek Lean Basis – Een holistische benadering van Rudy Gort krijg je in vogelvlucht een helder overzicht van en inzicht in lean. Wat is het, wat kan je ermee en hoe is het ontstaan?
recensie
Leiderschap
5 augustus 2020
Bert Peene
4-6 minuten leestijd
Een professional heeft zeker inhoudelijke kennis nodig, maar het gaat uiteindelijk om het vermogen om die op een kritische manier te vergaren of zelf te creëren. Om onderzoekend vermogen. Dat zeggen de auteurs van Onderzoekend vermogen in de praktijk hanteren. Zij benadrukken daarin met name het belang van wendbaarheid.
recensie
Coaching en trainen
4 augustus 2020
Nico Jong
1-2 minuten leestijd
Beide delen van Het groot werkvormenboek hebben recent een heel actueel vervolg gekregen: Het groot online werkvormenboek van Sasja Dirkse, Angela Talen, Annemarieke van Rumpt en Lotte Bons.
recensie
Projectmanagement
4 augustus 2020
Carla Verwijs
1-2 minuten leestijd
Hoe projectmanagement op papier werkt, lees je in veel boeken. Deze gaan meestal vooral in op de formele kant van het project: de deliverables, tijdplanning en alle projectdocumenten die de projectmanager oplevert.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
3 augustus 2020
Franca Gribnau
2-3 minuten leestijd
De magie van de sportwereld. Volhardend en gefocust als geen ander, leven topsporters hun droom. Hoe slagen zij erin om boven zichzelf uit te stijgen? Sanne van Paassen neemt je mee in een wereld, die fascineert, verleidt, maar net zo hard door façades heen prikt en haar tol eist.