OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 129 van 11.927 resultaten
recensie
IT-management / ICT
22 juli 2020
Henny Portman
3-4 minuten leestijd
Testautomatisering wendbaar organiseren Klaar voor de toekomst van Jos van Rooyen, Danny Greefhorst en Marcel Mersie neemt je mee in de wereld van testautomatisering.
recensie
Coaching en trainen
21 juli 2020
Liesbeth Tettero
3-4 minuten leestijd
Met het Handboek procesbegeleiden voor teamcoaches bieden organisatiepsychologen Jaco van der Schoor en Daan V. Rookmaaker een praktische gereedschapskist met instrumenten om teams goed te kunnen begeleiden.
recensie
Coaching en trainen
21 juli 2020
Niels van Gorp
2-3 minuten leestijd
Speel het spel - gamification als motor voor verandering is een lekker fris boekje waarin de elementen van (het spelen van) spellen worden ontrafeld en je zelf aan de slag wordt gezet
recensie
Algemeen management
21 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Innoshock van Dirk De Boe is een goed leesbaar boek, met een aantal onderwerpen die gedetailleerd worden uitgewerkt en waarvan ik ook echt wat opstak.
recensie
Marketing
21 juli 2020
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
De corona-epidemie biedt een uitgelezen mogelijkheid tot zelfverbetering, schrijft Tony Crabbe in Een nieuw begin. Hoewel de quarantaine primair is bedoeld om veilig te blijven, kunnen we deze tijd ook gebruiken om te experimenteren met een andere manier van werken en leven, zodat we deze crisis niet alleen overleven, maar er ook als beter mens uitkomen.
recensie
Communicatie en media
21 juli 2020
Dymph Neeteson
2-3 minuten leestijd
Ben je een startend copywriter die staat te popelen om aan de slag te gaan, maar mis je handvatten om dit gestructureerd te doen? In Starten met Copywriten staan 40 technieken die je op weg helpen. Hiermee ben je er nog niet. Daarna moet je vooral meters maken. Voor klanten of je eigen blog.
recensie
Algemeen management
20 juli 2020
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
De weg naar de top wordt niet bepaald door talent en goede genen, maar door mentaliteit en gericht oefenen op de juiste manier. Volgens Jeroen De Flander kun je met passie, meesterschap en veerkracht je prestaties ‘een echte boost’ geven. Uitblinken is niet aangeboren, maar aangeleerd, schrijft hij in De wetenschap van succes. En of we nou talent ergens voor hebben of niet, we zijn allemaal in staat tot grootse dingen, al helpt talent natuurlijk wel. Maar in deze tijd overschatten we de factor talent enorm.
recensie
Marketing
20 juli 2020
Dymph Neeteson
3-4 minuten leestijd
Als LinkedIn-trainer ben ik reuze benieuwd hoe andere trainers het doen. Aangezien ik niet vaak presentaties of trainingen van collega’s meemaak, is een boek als LinkedIn Power een mooi alternatief. Uiteraard was ik ook nieuwsgierig of wat ik over LinkedIn vertel, afwijkt van wat andere trainers vertellen.
recensie
Ondernemen
20 juli 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Als ondernemer kan ik enorm genieten van ondernemerssuccessen van anderen. Zien hoe anderen een gaaf merk neerzetten en daar ‘vanuit het niets' succesvol mee lijken te worden.
recensie
Ondernemen
20 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Topondernemers en top-CEO’s in Nederland van Robert van Zanten is een proefschrift in boekvorm en beschrijft de resultaten van een promotie-onderzoek naar de overeenkomsten en verschillen tussen topondernemers en top-CEO’s.
recensie
IT-management / ICT
20 juli 2020
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Op 21 april 2020 lanceerde Ronald Israels via YouTube, want coronatijd, zijn boek Digitale diensten regisseren. De auteur is principal consultant bij Quint; een organisatie die andere organisaties helpt bij het realiseren van hun digitale transformatie.
recensie
Mens en maatschappij
17 juli 2020
Dave van Ooijen
6-8 minuten leestijd
We zitten nog midden in de coronacrisis. De grootste gevolgen voor de werkgelegenheid zullen mogelijk pas vanaf september zichtbaar worden. In die zin is het gewaagd dat uitgeverij Prometheus eind juni Met ons gaat het nog altijd goed. 8 sombere mythes over Nederland ontrafeld' uitbracht, geschreven door Peter Hein van Mulligen, hoofdeconoom van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS).
recensie
Psychologie
17 juli 2020
Sippy van Akker
2-3 minuten leestijd
Binnen een paar uur las ik het zeer toegankelijke De kleine Hoogbegaafdheid voor Dummies van Janet van Horssen - Sollie uit. Zij is ontwikkelingspsycholoog en richt zich vooral op hoogbegaafdheid.
recensie
Marketing
17 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Merken bouwen met content is het huwelijk tussen reclame en content, zo stelt auteur Aart Lensink! Eerst was er reclame, en pas sinds kort is er content. Maar als dat ‘merkloze’ content is, schiet het zijn doel voorbij.
recensie
Strategisch management
17 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Auteurs Henk Volberda, Kevin Heij en Menno Bosma stellen in hun boek Innovatie Jij.nu dat Innovatie minder afhankelijk van robots en artificial intelligence is dan je denkt.
recensie
Marketing
16 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Zijn passie voor klantgericht ondernemen spat ervan af. Eerder in zijn Klantgericht leiderschap en nu ook in zijn nieuwste boek Six Star Service. Profeet Sydney Brouwer verdient alle aandacht.
recensie
Algemeen management
16 juli 2020
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
In Eenden, Appeltaarten en Zwarte Gaten deelt Jorien Enninga een aantal anekdotes. Die gaan allemaal over samenwerking. Voor elke coach of manager is er wel één uit te plukken.
recensie
Communicatie en media
16 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Who is accountable? Ja, als je niet precies weet wat de afdelingen Sales, Marketing en Communicatie allemaal (moeten) doen, en hoe ze (moeten) samenwerken, dan is dit jouw boek!
recensie
Algemeen management
16 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Het is tijd on weer bewust te zijn van onze reden van bestaan en om weer echt contact te hebben met onze klanten. Dit kan door op zoek te gaan naar onze drijfveren en door content te bieden waar klanten echt iets aan hebben. Volgens Marieke Hendrix is het tijd voor een Reframe.
recensie
Marketing
15 juli 2020
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Veel organisaties willen hun klanten omtoveren in fans. Slechts weinigen lukt dat. Klanten worden niet zomaar fan, daar moet je wel wat voor doen. Bijvoorbeeld het leveren van een geweldige service waar klanten écht blij van worden. Sydney Brouwer schrijft in Six Star Service hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je van klanten fans voor het leven maakt.