OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 132 van 11.927 resultaten
    recensie
    IT-management / ICT
    29 juni 2020
    Henny Portman
    2-3 minuten leestijd
    97 Things Every Scrum Practitioner Should Know edited by Gunther Verheyen contains the wisdom of 69 practitioners around the world and helps you to improve your understanding of Scrum (nb. Who are we missing on the cover of the book?).
    recensie
    Organisatiekunde
    29 juni 2020
    Jeanine Dijkhuis
    4-5 minuten leestijd
    Dat Dr. Mike Hoogveld, spreker, adviseur en auteur, de gave bezit om complexe materie op een plezierige wijze op te schrijven was al bekend uit zijn vorige boeken over onder meer de Customer Journey Experience, Crosschannel Excellence en Agile managen.
    recensie
    Marketing
    26 juni 2020
    Dymph Neeteson
    3-4 minuten leestijd
    Als copywriter is je doel om zo overtuigend mogelijk te schrijven. Je bent nooit uitgeleerd en een boek als Online invloed is hierbij onmisbaar. Na een paar hoofdstukken wist ik: het is geweldig. Ik heb dit gepost op LinkedIn en kreeg meteen bijval. Het boek stond ook niet voor niks weken op nummer 1.  
    recensie
    Non-profit
    26 juni 2020
    Stefan Teunissen
    1+1=11 - Zin & onzin van Onderwijsvernieuwing van Tjip de Jong is een topper. In dit boek komen veel onderwijskwesties ter sprake waar je als leerkracht, maar ook als directeur mee te maken hebt.
    recensie
    Advisering
    25 juni 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Om anderen goed op weg te kunnen helpen, zullen we allereerst aan zelfreflectie moeten doen. Rob Bertels en Gerlof Schutte in Meesteradviseur. Een advies dat overigens niet alleen opgaat voor adviseurs en trainers, maar zeker ook voor leidinggevenden
    recensie
    Ondernemen
    25 juni 2020
    Rick Lindeman
    1-2 minuten leestijd
    Zeven jaar geleden brouwden Do en Tessel de Heij hun eerste biertje. Dat was eigenlijk verrassend lekker. Al vrij snel kregen ze het idee om er meer mee te doen. In Gebrouwen door Vrouwen Van brouwhobby tot succesvol biermerk beschrijven de zussen (samen met ghostwriter Eva de Jong) hoe hun hobby snel uit de hand liep. Er komen succesjes (ineens belde een kroegbaas die ons bier op de tap wilde!) en blunders (we namen maar 80 liter bier mee!) langs.
    recensie
    Marketing
    25 juni 2020
    Sigrid van Iersel
    3-4 minuten leestijd
    Invloed uitoefenen op online publiek betekent gedrag ontwerpen voor gebruikers die zelf zo min mogelijk moeite willen doen. Maak het mensen dus zo simpel mogelijk. En dat is ook precies wat Bas Wouters en Joris Groen als auteurs gedaan hebben met hun boek Online invloed: ze maken het jou als lezer ook heel gemakkelijk.
    recensie
    Marketing
    24 juni 2020
    Petra Brondgeest
    3-5 minuten leestijd
    De klant energieke organisatie. Dit inspiratieboek geschreven door Sonja Stalfoort kan ik iedereen aanraden die klantgericht wil ondernemen. Het idee van een duurzame, holistische aanpak om een organisatie verder te brengen, spreekt me aan.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2020
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    Werknemers en organisaties moeten toekomstbestendig worden om te kunnen overleven in een wereld die voortdurend verandert. Mike Hoogveld beschrijft in zijn boek Futureproof hoe je dat doet: door ook op langere termijn relevant te blijven voor de maatschappij, de markt en jouw klanten.
    recensie
    Strategisch management
    24 juni 2020
    Corinne Klaver
    6-8 minuten leestijd
    Ik werd getriggerd door de titel: Once Upon A Future (‘Kies zelf je koers in de veranderende wereld’). Wat zouden we kunnen leren van de auteurs Leen Zevenbergen en Ruud Veltenaar.
    recensie
    Organisatiekunde
    24 juni 2020
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Petra Kuipers pakt met haar boek Het boomhutgevoel - Gids voor inspirerend projectleiderschap de zachte kant van projectmanagement aan. Hoe breng je meer menselijkheid, positiviteit en exclusiviteit in je projecten. Hoe breng je de mensen in je projecten tot bloei en gaan ze vol energie samenwerken om de projectdoelen te bereiken? Zij omschrijft het boomhutgevoel als gevoel voor avontuur, creativiteit en kameraadschap.
    recensie
    Organisatiekunde
    23 juni 2020
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Soms zijn er termen die ineens overal opduiken. Voor mij was dat ‘swarming’ in verschillende varianten. Wat is dat eigenlijk en wat is het verschil met bijvoorbeeld zelfsturende teams? De titel van Swarm Organisation. The vital next step in organisation development van Evert Bleijenberg maakte me nieuwsgierig.
    recensie
    Algemeen management
    23 juni 2020
    Rudy Kor
    6-8 minuten leestijd
    Organizational Behavior Management - Een introductie (OBM) gaat niet over het veranderen van mensen, maar over het veranderen van de omgeving waarin mensen zich gedragen. Het doel van OBM is het scheppen van condities c.q. werkomstandigheden die mensen inspireren en motiveren tot topprestaties. Hoe dit in z’n werk gaat wordt in dit boek uitgewerkt. In het eerste deel staan de theoretisch concepten waar OBM op gebaseerd is. In het tweede deel worden de stappen voor gedragsverandering uitgewerkt in het zogenaamde OBM-protocol.
    recensie
    Marketing
    22 juni 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Bedrijven komen niet meer weg met ‘gewone’ klantenservice. Om exceptioneel te zijn, zijn extra stappen nodig. Gerrit Piksen laat in Ontmoet de Xceptionals zien welke.
    recensie
    Marketing
    22 juni 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Het is inmiddels alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een  veelomvattend boek die je inzicht geeft in de inmiddels brede materie van E-commerce en E-business.
    recensie
    Organisatiekunde
    19 juni 2020
    Henny Portman
    6-8 minuten leestijd
    Het boek Futureproof, uitgevoerd in de stijl van een notitieboek, en geschreven door Mike Hoogveld, neemt je mee hoe jij of je onderneming toekomstbestendig oftewel futureproof kan worden.
    recensie
    Mens en maatschappij
    19 juni 2020
    Peter van der Wel
    3-4 minuten leestijd
    Vol verwachting begon ik aan het nieuwe boek Omwenteling van de gerenommeerde auteur Jared Diamond. Maar na lezing bleef ik zitten met een gevoel van teleurstelling. Dit boek kan niet in de schaduw staan van zijn eerdere werk.
    recensie
    Personeelsmanagement
    19 juni 2020
    Karlijn Pijnenburg
    4-5 minuten leestijd
    Het is al jarenlang een veelbesproken onderwerp en het lijkt er inmiddels in deze tijd ook een soort van bij te horen. Het lijkt immers bijna zeldzaam als jij dit nog nooit hebt ervaren. Een op de drie medewerkers heeft hier last van (FNV). Ik heb het over het begrip ‘werkdruk’. De auteurs van het boek 5 sterrenaanpak voor gezonde werkdruk hebben werk gemaakt van werkdruk. Hun boek biedt een gestructureerd stukje praktische literatuur waardoor het mogelijk is om georganiseerd en op een hands-on manier met dit hedendaagse issue aan de slag te gaan.
    recensie
    Leiderschap
    18 juni 2020
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Een boek waarin de auteur zo hard bezig is met te bewijzen dat HPO werkt dat hij vergeet om dingen uit te leggen en te bespreken. Het boek staat vol met trendgrafieken waaruit zou moeten blijken dat HPO werkt. Als lezer word je niet veel wijzer wat het leiderschap binnen HPO inhoudt.
    recensie
    Communicatie en media
    18 juni 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    De afgelopen jaren verschenen er vele boeken over storytelling. Storytelling - De weg naar het hart van Joost Schricks is een waardevolle aanvulling.

      Personen

        Trefwoorden