OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 136 van 11.928 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    20 mei 2020
    Ment Kuiper
    2-3 minuten leestijd
    Na het lezen van de ruim 420 pagina's in De intelligente datagedreven organisatie ben je op de hoogte van de bouwstenen om van jouw organisatie een intelligente datagedreven organisatie te maken.
    recensie
    Communicatie en media
    20 mei 2020
    Jan Hoogstra
    3-5 minuten leestijd
    Bij menige presentatie die ik moet geven, worstel ik met mijn houding. Waar laat ik mijn handen bijvoorbeeld? Laat dat nou precies de titel van een boek zijn over presenteren...
    recensie
    Algemeen management
    20 mei 2020
    Emiel Mulder
    3-4 minuten leestijd
    In Alles is onderhandelbaar neemt de schrijfster Meg Myers Morgan je mee in de psyche van de vrouw; een boek geschreven door vrouwen voor vrouwen dus. En ik, uw recensent, behoor niet tot deze doelgroep.
    recensie
    Algemeen management
    19 mei 2020
    Elly Stroo Cloeck
    2-3 minuten leestijd
    Zelden heb ik zo ademloos (pun intended) een managementboek zitten lezen! Niet omdat de hierin beschreven 8ste eigenschap van Covey nu zo boeiend is, of het persoonlijkheidsmodel van Management Drives. 
    recensie
    Algemeen management
    19 mei 2020
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    Over onmacht in de samenleving en in organisaties was nog nooit een boek geschreven, laat staan over de relatie daartussen. Want onmacht was geen onderwerp. Althans, het werd door niemand zo gezien. Dat maakte het bij uitstek aantrekkelijk voor Leike van Oss en Jaap van ’t Hek. Onmacht. In samenleving en organisaties is het tastbare resultaat.
    recensie
    Mens en maatschappij
    19 mei 2020
    Freija van Duijne
    4-6 minuten leestijd
    Het is een simpele maar zeer menselijke vraag. Waarom eigenlijk? Een vraag die kinderen tot vervelens toe kunnen stellen. Het vraagt om een uitleg over oorzaak en gevolg.
    recensie
    Algemeen management
    18 mei 2020
    Rick Lindeman
    Danielle Braun kennen we van haar cultureel antropologische werken. Na de uitgebreide werken met Jitske Kramer, en haar uitstapje in ‘gekte' vorig jaar is ze nu terug met Tribaal Kantoorgedoe. Hierin beschrijft ze in 30 columns het kantoorleven en andere uitingen van tribaal gedrag.
    recensie
    Mens en maatschappij
    18 mei 2020
    Freija van Duijne
    3-4 minuten leestijd
    De klimaatcrisis is vele malen erger dan wij denken. Dat is de boodschap van zo wat iedereen die er serieus mee bezig is geweest. De urgentie om de opwarming van de aarde tegen te gaan is uiterst groot.
    recensie
    Ondernemen
    15 mei 2020
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    Het kan toch niet waar zijn......(dat wij eten weggooien terwijl andere mensen honger lijden, dat er straks meer plastic in de oceaan drijft dan er vissen zwemmen, etc). Hoe vaak denken we dit? Heel vaak!
    recensie
    Internet en social media
    15 mei 2020
    Mylene Bouwman
    3-5 minuten leestijd
    Hoe zet je social media op de juiste manier in? Welk kanaal past het best bij je bedrijf? En hoe zorg je ervoor dat het niet alleen tijd kost, maar ook het gewenste resultaat oplevert? Kortom: wat zijn de ins en outs van social media, social selling en social business op dit moment?
    recensie
    Mens en maatschappij
    15 mei 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    5-6 minuten leestijd
    Victor Frankl ontdekte mede door zijn gruwelijke ervaringen in gevangenschap in Auschwitz dat de voornaamste drijfveer van de mens niet geld of geluk, maar betekenis is.
    recensie
    15 mei 2020
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    In Elke leerling kan uitblinken pleit Yong Zhao voor personaliseerbaar onderwijs en zet zich tevens af tegen het commerciële gepersonaliseerde onderwijs. Maar Yong Zhao richt zijn pijlen vooral op het onderwijs dat voorbereidt op het examen en de zogenaamde prestatiekloof wil verkleinen. Dit boek laat op hoofdlijnen zien wat er mankeert aan het huidige onderwijs en biedt een perspectief voor een volkomen nieuwe richting dat zowel inspanning, moed als vertrouwen vraagt van zowel mensen binnen als buiten het onderwijs. 
    recensie
    Organisatiekunde
    15 mei 2020
    Rudy Kor
    6-8 minuten leestijd
    Om beter te begrijpen wat er speelt bij mensen die in organisaties werken hebben Leike van Oss & Jaap van 't Hek een boek geschreven: Onmacht - in samenleving en organisatie.
    recensie
    Psychologie
    14 mei 2020
    Freija van Duijne
    1-2 minuten leestijd
    Sappige verhalen, wie is er niet dol op? Vooral over iets spannends, zoals enge ziektes, vreselijke rampen, of gevaarlijke boeven. Wie sterke verhalen vertelt, kan rekenen op aandacht. Dat het verhaal rammelt of de bron niet klopt, daar kijken wij als luisteraars voor het gemak overheen.
    recensie
    Strategisch management
    13 mei 2020
    Peter van der Wel
    3-4 minuten leestijd
    In 2006 verscheen de eerste druk van Wijzer in de toekomst van Jan Nekkers. Gezien het feit dat er tot 2020 al 16 drukken van dit boek waren verschenen, voorzag dit ‘handboek voor het werken met toekomstscenario's' in een duidelijke behoefte.
    recensie
    Algemeen management
    13 mei 2020
    Daniëlle de Jonge
    3-4 minuten leestijd
    De roep om systeemverandering is er al een tijdje en wordt steeds luider. De manier waarop de economische groei boven alles lijkt gesteld, zorgt bij meer en meer mensen voor vraagtekens.
    recensie
    Strategisch management
    13 mei 2020
    Jan Hoogstra
    2-3 minuten leestijd
    Is Concurreren op kennis niet iets wat alle organisaties doen? Vaak vanuit de interne gedachte, door ontwikkelde kennis te verkopen of in de ontwikkeling van producten te stoppen.
    recensie
    Marketing
    12 mei 2020
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    Je kent het vast wel... Je zit aan tafel bij een potentiële klant. Je vertelt hem over jullie perfecte oplossing voor zijn probleem, de bijbehorende USP's en argumenten waarom jullie bedrijf een goede keuze is. Maar de klant lijkt het niet helemaal te begrijpen.
    recensie
    Communicatie en media
    12 mei 2020
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Organisaties hebben altijd een bovenstroom en een onderstroom. Het zichtbare, tastbare topje van de ijsberg is de bovenstroom, vol rationele informatie, cijfers, jaarplannen, beleidsdocumenten en waarneembaar gedrag.
    recensie
    IT-management / ICT
    12 mei 2020
    Henny Portman
    3-4 minuten leestijd
    Agile Design - Een set van best practices voor een evolutionair design van informatiesystemen van Bart de Best geeft veel praktische handvatten hoe een agile design vormgegeven kan worden.

      Personen

        Trefwoorden