OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 154 van 11.931 resultaten
recensie
Personeelsmanagement
18 oktober 2019
Niels van Gorp
1-2 minuten leestijd
Het Intervisiespel is een praktische hulp bij het houden van intervisiebijeenkomsten. Zelf liep ik er geregeld tegenaan dat deelnemers elkaar gesloten vragen stellen of dat er ineens een vragenvuur losbarst door één of twee van de deelnemers.
recensie
Psychologie
17 oktober 2019
Ruerdje van Mierlo
5-7 minuten leestijd
Het nieuwe boek van Margriet Sitskoorn, hoogleraar klinische neuropsychologie heet HersenHack. Het is vlot geschreven en gaat over hoe we vandaag de dag, zonder dat we het doorhebben, continue beïnvloed worden en welk effect dat op ons denken en handelen heeft.
recensie
Ondernemen
17 oktober 2019
Margreet Noordanus
5-6 minuten leestijd
De cover van het boek 50 years of Homburg International is veelbelovend en maakt me nieuwsgierig naar het verhaal van de man achter deze onderneming. Richard Homburg stapte volgens de flaptekst de wereld in als een nieuwsgierige puppy die nieuw terrein wilde ontdekken en daarbij bereid was te leren en risico te nemen. Het bedrijf doet -kort door de bocht- in vastgoed en financieringen, takken van sport die mij slechts bekend zijn van horen zeggen en door de veelal negatieve publiciteit er omheen.
recensie
17 oktober 2019
Nico Jong
1-2 minuten leestijd
Het werk aan een omvangrijk boek valt soms tegen. Het
redigeren van het binnenkort te verschijnen Betekenisvolle
samenleving kost meer tijd dan Arno van Doorn had gepland. Daarom
publiceert hij eerst Verbeter jezelf,
begin bij de wereld.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
16 oktober 2019
Marthe van der Molen
3-5 minuten leestijd
Tijdens je studie leer je ontzettend veel, vooral heel veel wetenschappelijke theorieën en tegenwoordig leer je ook wel het één en ander over samenwerken in projectgroepen.
recensie
Leiderschap
16 oktober 2019
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Mark (of Marc) is een goede naam voor een topsporter, concludeerde Mark van Beek, want opvallend veel topsporters hebben die naam. Zelf is Mark geen topsporter, maar hij is wel geïnspireerd geraakt door topsporters.
recensie
Personeelsmanagement
16 oktober 2019
Jorien Dullemeijer
5-8 minuten leestijd
Zonder dat je zelf een daadwerkelijk zangtalent hoeft te hebben, is er ook op jouw werk een podium nodig waarbij jouw spreekwoordelijke stem als ontwikkelend talent gehoord wordt.
recensie
Verandermanagement
11 oktober 2019
Sjors van Leeuwen
5-8 minuten leestijd
Het duurt nog even en dan heeft China het wereldleiderschap van de USA definitief overgenomen en laat het Europa ver achter zich. In 2030 wil China wereldleider in innovatie zijn en koploper in acht industrieën. Pascal Coppens beschrijft in China's New Normal hoe China dit gaat lukken.
recensie
Mens en maatschappij
9 oktober 2019
Freija van Duijne
2-3 minuten leestijd
In aanloop naar de klimaattop hebben wereldwijd scholieren, jongeren en vele anderen meegedaan aan klimaatmarsen, om politici te helpen herinneren dat de tijd dringt.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
8 oktober 2019
Ineke Smits
3-4 minuten leestijd
De titel van Elke werkdag een topdag van Mirjam Wiersma doet vermoeden dat de lezer handvatten krijgt om meer plezier in zijn of haar werk te hebben.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
7 oktober 2019
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Het idee achter Tribe of mentors van Timothy Ferriss is even simpel als veelbelovend: ontfutsel bij de ‘meest indrukwekkende mensen ter wereld' (covertekst) hun geheimen voor succes en geluk en profiteer direct van hun levenslessen. De allerbeste lessen van zo'n 140 briljante geesten, dat moet wel een subliem boek opleveren.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
4 oktober 2019
Liesbeth Tettero
2-3 minuten leestijd
Charisma, dat is toch iets wat je hebt of niet? De X-factor? Wat valt daar nu aan te ontwikkelen? Veel, blijkt uit het boek Vergroot je charisma & krijg meer aandacht voor je verhaal van Petra Stienen en Maximiliaan Winkelhuis.
recensie
Marketing
3 oktober 2019
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Bladendokter Carolien Vader schreef met Content Playbook volgens eigen zeggen een levend document dat van tijd tot tijd wordt herzien. Een gids die de contentmarketeer of redactie helpt bij het ontwerpen van een bladformule; ook voor online.
recensie
Leiderschap
3 oktober 2019
Martine Maes
2-3 minuten leestijd
Ik zie een eikel voor me, op de omslag van een boek. Met letters erboven en de bast van een boom die de kaft bijeen houdt. Waar staat de eikel voor? Je kunt natuurlijk aan een bepaald type mensen denken. Ik denk aan iets anders: wat beschermt de deksel van deze noot? In De kracht van organisch leiderschap neemt Ronald van der Molen je mee in de vraag: ‘Word je een boom of blijf je een eikel?'
recensie
Leiderschap
2 oktober 2019
Ernst Verrijk
5-7 minuten leestijd
Waarom is de ene organisatie succesvoller dan de andere? Over het antwoord op die vraag zijn bibliotheken volgeschreven. Wat is die gouden succesformule? Businessconsultant Jan-Dirk den Breejen geeft toe wat bijna niemand heeft willen zeggen: die formule is er niet. Natuurlijk zijn er wel succesfactoren te benoemen. De belangrijkste? Dat zijn wij, de mensen.
recensie
Psychologie
2 oktober 2019
Elly Stroo Cloeck
3-4 minuten leestijd
Alweer een boek over psychologie? Jazeker, maar dit keer gaat het niet alleen over biases en heuristieken, over beïnvloeden en manipuleren. In HersenHack van Margriet Sitskoorn komt ook de maatschappelijke impact aan de orde.
recensie
Internet en social media
2 oktober 2019
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
Jongeren, de smartphone grootverbruikers van sociale media pur sang, hebben ook wel in de gaten dat die gemiddelde vijf uur schermstaren eigenlijk verslavingskenmerken zijn. De met name Amerikaanse tech-industrie heeft de weg tot het oog en de vingers van ons gevonden en geperfectioneerd.
recensie
Reclame en verkoop
2 oktober 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Zo verkoop je alles, is een nogal een titel. Ook omdat die versterkt wordt door de ondertitel ‘Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt'. Daarnaast is de kaft van het boek schreeuwerig. Alsof het uitverkoop is. Dit is best wel kenmerkend voor de inhoud van het boek.
recensie
Verandermanagement
1 oktober 2019
Iris van Egmond
4-6 minuten leestijd
Veranderkundig gereedschap wordt vaak het gretigst onthaald en benut door de ‘change agents'. Dat is mijn indruk althans.... Terwijl ‘change-leaders', de echte beslissingsmakers, de mensen met de meeste invloed om het verschil te maken, een veel lastiger te bereiken 'publiek' is. Dat voelt wat scheefgegroeid...
recensie
Organisatiekunde
1 oktober 2019
Henny Portman
4-6 minuten leestijd
Aaron Dignan laat in zijn boek Brave New Work zien hoe hij aankijkt tegen evolutionaire (wendbare) organisaties en wat je kan doen om ook een wendbare organisatie te worden.