OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 65 van 11.914 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    16 december 2022
    Rudy Kor
    6-9 minuten leestijd
    Strategisch OmgevingsManagement is een consensusgerichte werkwijze waarbij vanuit een oprechte interesse in de belangen van partijen, gezocht wordt naar een oplossing die door alle betrokkenen wordt gedragen. Marc Wesselink schreef een handboek rond het onderwerp.
    recensie
    Communicatie en media
    15 december 2022
    Annemarie Wielstra
    2-3 minuten leestijd
    Eveline De Ridder geeft in haar (hand)boek ‘Communiceren als het (nog niet) brandt - Crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven’ een helder overzicht van scenario’s die tot een crisis en reputatieschade kunnen leiden voor een bedrijf. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    15 december 2022
    Lizzy Prins
    3-4 minuten leestijd
    Droom jij over een to-do list die eindelijk helemaal afgestreept is? Je bent niet de enige! In het boek ‘Dingen die je vandaag niet hoeft te doen’ leert Madeleine Dore je om te verkennen wat wel en niet voor jou werkt.
    recensie
    Ondernemen
    14 december 2022
    Elly Stroo Cloeck
    4-6 minuten leestijd
    Hoe kunnen bedrijven hun maatschappelijk bewustzijn en relevantie versterken? Dit was de onderzoeksvraag van VNO-NCW waarmee Henk Volberda en zijn team aan de slag gingen. De resultaten van het wetenschappelijke praktijkonderzoek staan in ‘De winst van purpose’. Ze leiden tot een praktisch stappenplan voor bedrijven die een purpose willen ontwikkelen. 
    recensie
    Organisatiekunde
    13 december 2022
    Louis Thorig
    3-5 minuten leestijd
    ‘Van winst naar waarde’ met als subtitel ‘Door stakeholderengagement naar langetermijnwaardecreatie’ is het nieuwste boek van reputatiestrateeg Frank Peters. Het boek kan bestuurders, managers en commissarissen helpen stakeholdersengagement in het proces van langetermijnwaardecreatie realistisch vorm te geven.
    recensie
    Marketing
    13 december 2022
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Het lezen van dit boek enthousiasmeert elke beginnende en ervaren managementboekenschrijver, schrijft Daniëlle de Jonge, zelf auteur van drie bestsellers, na het lezen van Het Bestsellerboek van Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit.
    recensie
    Mens en maatschappij
    12 december 2022
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Wat voor boek krijg je als een echtpaar bestaande uit twee topeconomen een boek schrijft over actuele onderwerpen waar politici niet goed uitkomen? Een boek met feiten gebaseerd op onderzoek en een richting voor oplossingen.
    recensie
    Strategisch management
    12 december 2022
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    We hebben te maken met grote, complexe uitdagingen. Denk aan de energietransitie, woningentekort of het migratievraagstuk. Om dit soort grote maatschappelijke problemen te kunnen oplossen hebben we een hele andere denk- en werkwijze nodig: die van kunstenaars en ontwerpers. In ‘Maakkracht’ lees je hoe je in vijf stappen een ‘maker’ wordt en de aanzet kan geven tot echte, blijvende verandering.
    recensie
    Financieel management
    9 december 2022
    Frank van Kuijck
    2-3 minuten leestijd
    Jan Dillen geeft in het overzichtelijke boekje ‘Maximale waarden halen uit interne audits’ de belangrijkste stappen van een intern auditproces weer. Het geheel is verrijkt met overzichtelijke figuren, tabellen en voorbeelden. 
    recensie
    Communicatie en media
    8 december 2022
    Hans de Witte-van Mierlé
    3-4 minuten leestijd
    Crucial conversationsvan Joseph Grenny, Kerry Patterson, Ron McMillan is een boek over gespreksvaardigheden voor wanneer het er echt toe doet. Het is een leesbaar boek dat -hoewel het niet uniek is - iets toevoegt op het gebied van gespreksvaardigheden.
    recensie
    Economie
    7 december 2022
    Freija van Duijne
    3-4 minuten leestijd
    In vergelijking met een aantal eeuwen terug is er enorme vooruitgang geboekt op het gebied van gelijkheid in de samenleving. Maar de lange mars naar gelijkheid is nog niet voltooid. Econoom Thomas Piketty geeft in ‘Een kleine geschiedenis van de gelijkheid’ een bondige uiteenzetting van de geschiedenis en schetst met welke maatregelen er wereldwijd werkelijk gelijkheid kan worden gerealiseerd.
    recensie
    Coaching en trainen
    7 december 2022
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Hoe kun je als trainer een gids zijn in het levensverhaal van de deelnemers aan je trainingen? Aan de hand van het mooie, maar ook ingewikkelde Double Healix model, laat Marcel Karreman in ‘De reis van de trainer’ zien hoe.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 december 2022
    Danny Mullenders
    3-4 minuten leestijd
    Er is een aantal manieren om mensen over te halen tot ander gedrag. Zo kun je iemand exact uitleggen wat er moet gebeuren. Of zelf het goede voorbeeld geven. Ook kun je de achterliggende rationale toelichten, zodat mensen hun gedrag in een breder kader kunnen plaatsen. 
    recensie
    Economie
    6 december 2022
    Freija van Duijne
    3-5 minuten leestijd
    Hoe zou de economie eruit kunnen zien als alle grond, arbeid en kapitaal in handen zijn van de gemeenschap? De economie van de commons en van peer governance. Damaris Matthijsen verlangt naar deze toekomst. Ze onderzoekt en experimenteert met haar DeelGenootschap om deze economie vorm te geven. In ‘Vrij, Gelijk & Samenleven’ presenteert ze de inzichten van haar organisatie Economy Transformers en nodigt ze haar lezers uit om zelf stappen te zetten. 
    recensie
    Algemeen management
    6 december 2022
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Egbert Edelbroek zet in ‘Lef kun je leren’ via een stappenplan uiteen hoe je kunt werken aan het ontwikkelen van je lef. Het is een zelfhulpboek voor individuen en voor coaches. De insteek om vanuit het perspectief van lef naar persoonlijke ontwikkeling te kijken is origineel, maar de onderbouwing daarvan is minder vernieuwend. Desalniettemin is het boek de moeite waard als je een professionele coach bent en iets wilt toevoegen aan je interventie-repertoire.
    recensie
    Ondernemen
    5 december 2022
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Bedrijven doen er goed aan niet alleen te gaan voor winst, maar ook voor purpose. In ‘De winst van purpose’ gaan de auteurs aan de hand van gedegen onderzoek in op de vraag hoe we dit het best kunnen doen. 
    recensie
    Strategisch management
    5 december 2022
    Freija van Duijne
    1-2 minuten leestijd
    Scenarioplanning is een van de krachtigste gereedschappen in toekomstverkenning. Organisaties die zich willen voorbereiden op onzekere toekomsten doen er goed aan om hiermee te werken. Michiel de Vries en Jeroen Toet bieden met Scenarioplanning in de praktijk een handzaam praktijkboek waarin ze toelichten hoe zij met scenarioplanning werken. 
    recensie
    5 december 2022
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Het zijn turbulente tijden en de uitdagingen zijn enorm. Vrijwel alle sectoren in onze samenleving ondergaan de komende jaren grote veranderingen. Denk aan energie, zorg, onderwijs, huisvesting en ruimtelijke ordening. Zowel de veelvoud aan veranderingen als de intensiteit daarvan vragen om een nieuwe, innovatieve managementbenadering. Hoe dat er uitziet staat beschreven in ‘Er ontstaat een ander Nederland – Van welvaart naar welzijn’.
    recensie
    Inkoop en logistiek
    2 december 2022
    Peter Streefkerk
    3-5 minuten leestijd
    Inkopen in de publieke sector staat bij veel mensen buiten de publieke sector nu niet direct bekend als sexy, spannend en/of uitdagend. Integendeel, de kenmerken saai, juridisch en/of vervelend komen meer in de richting…
    recensie
    Leiderschap
    2 december 2022
    Simone Blokhuis
    2-3 minuten leestijd
    De titel van ‘CX is a pilgrimage - 50 strategies to spice up your leadership’, geeft al aan dat je op ontdekkingstocht gaat. Nienke Bloem beschrijft in haar boek hoe je als customer experience professional kunt werken aan je autoriteit en daardoor succesvoller bent. Dat doet ze aan de hand van 50 strategieën.  

      Personen

        Trefwoorden