
Lees verder
Hoeveel gevestigde ondernemingen zijn pionier geweest bij bedrijfstakken als, de computerindustrie, de biotechnologie, de internetindustrie en de draadloze telefonie? Het antwoord: bijna geen. Verrassend is dat antwoord niet, want het is al langer bekend dat grote ondernemingen niet uitblinken in innovatie. Het probleem is meestal dat managers niet erkennen dat er behoefte is aan nieuwe inzichten. Nieuwe inzichten kunnen vaak binnen een onderneming worden gebracht door het overnemen van kleine, startende ondernemingen. Daarnaast begrijpen de meeste managers vaak domweg niet wat de betekenis is van nieuwe ontwikkelingen die worden geïnitieerd door kleine ondernemingen. In 'Radical Innovation' proberen de auteurs een oplossing te geven voor dit probleem. Zij ontrafelen welke patronen er zijn te ontdekken bij grote ondernemingen die er wel in slagen succesvolle en omvangrijke innovaties te doen. Op basis van een vijf jaar durend onderzoek naar 12 innovatieprojecten beschrijven zij zeven lessen om het innovatief vermogen van een onderneming te vergroten.
innovatie radical innovation innovation hub strategie ondernemerschap incremental innovation disruptieve innovatie strategisch management verandermanagement groei new business development bedrijfscultuur organisatieverandering projectmanagement concurrentievoordeel corporate venture capital technologische verandering r&d management fast follower marktcreatie ideeënontwikkeling teams portfoliomanagement succesfactoren